Groszek zielony

Dorodne strąki grubej fasoli „Mamut” ugotować do miękkości, ale nie przegotować, aby się nie rozpadały. Osączyć fasolę z wody. Z mąki z dodatkiem jajka, łyżki oleju i mleka zrobić ciasto nieco gęściejsze niż na naleśniki, osolić do smaku. Pojedyncze strąki fasoli moczyć w cieście i kłaść na rozgrzany na patelni tłuszcz, smażyć na niezbyt rumiany kolor z obu stron. Podawać posypane zieleniną z dodatkiem sałatki z pomidorów.

Groszek zielony w sosie mlecznym. Proporcje: 40 dag zielonego groszku, sól, cukier, 4 dag masła lub margaryny, łyżeczka mąki, pół szklanki mleka, zielony koper, przyprawa „Jarzynka”.

Wyłuskany zielony groszek ugotować w bardzo małej ilości wody. Miękki groszek podprawić masłem roztartym z mąką i mlekiem, przyprawić solą i cukrem oraz przyprawą „Jarzynka”. Można do groszku dodać pokrajanych w krążki parówek lub kiełbasy, posypać zielonym koprem.

Jarmuż zasmażany. Proporcje: 1 kg jarmużu, sól, czosnek, 10 dag boczku lub słoniny, 2 łyżeczki mąki, szklanka mleka lub kefiru.

Liście jarmużu obgotować w naczyniu odkrytym w sporej ilości wody, następnie oddzielić grube nerwy liściowe, a blaszki posiekać lub przepuścić przez maszynkę. Stopiony tłuszcz wymieszać z mąką, rozprowadzić mlekiem, dodać jarmuż, zagotować. Potrawę przyprawić czosnkiem roztartym z solą i przyprawą „Jarzynka”. Można kiełbasę pokrajaną w krążki lekko podsmażyć i obłożyć nią jarmuż ułożony na półmisku w piramidę. Tak przygotowanym jarmużem, ale bez dodatku kiełbasy, można smarować naleśniki lub używać go jako nadzienie do pierogów czy zapiec na grzankach, posypanych serem.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>